بسته بندی صادراتی کیوی همراه با ساشه جاذب اتیلن (فیلم)

کیوی صادراتی ایران که با نام کیوی هایوارد نیز شناخته می‌شود، بی شک بهترین نوع از کیوی است که تاکنون کشت شده است. میوه‌ای درشت، دارای شکل و اندازه ای کاملاً یکنواخت و بازار پسند.

این محصول برای صادرات بسیار مناسب می باشد و از میوه های پرتقاضا در بازار، برای صادرات به کشورهای مختلفی همچون روسیه، هند و ترکیه می باشد.

جاذب اتیلن برای کیوی

چه عواملی بر نرم شدن میوه کیوی اثر می گذارد؟

کیوی به محض چیده شدن شروع به رسیدن و نرم شدن می­‌کند.

دما و گاز اتیلن، مهم ترین فاکتورهای نرمی میوه ها، پس از برداشت می باشند. اما هدف ما، ذخیره کیوی ها به شکل سفت و نرسیده است. زیرا در اینصورت، می توان آن را مدت زمان طولانی تری در سردخانه، نگهداری نمود.

از آنجاییکه میوه ها به هنگام چیده شدن، گرم هستند باید دمای بالای آنها، پس از برداشت و قبل از انتقال به سردخانه اصلی، به سرعت کاهش یابد. به این عملیات، پیش سردسازی می گویند. در نتیجه پیش سردسازی، دما و تنفس (تولید گاز اتیلن) در کیوی ها را کاهش داده و از نرم شدن و کاهش کیفیت آنها جلوگیری می شود.

نرخ رسیدن و نرم شدن در دمای صفر درجه سانتی گراد کندتر می‌شود ولی متوقف نمی‌­گردد. یعنی کیوی حتی در دمای صفر درجه گاز اتیلن تولید می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از ساشه جاذب اتیلن Stay Fresh اتیلن تولید شده از کیوی را حذف کنید.

این مقدار تولید گاز اتیلن، در دمای بالاتر به مراتب بیشتر می­‌شود. حساسیت کیوی به اتیلن بسیار زیاد است به گونه ای که 20PPB اتیلن کاملا بافت کیوی را تخریب می­کند. کار کردن با لیفتراک گازی و حتی سیگار کشیدن در سالن کیوی هم سرعت رسیدن میوه را بالا می‌برد. پس می‌توان نتیجه گرفت کوچک‌ترین عامل ها در افت کیفیت میوه‌ی کیوی اثر می‌گذارد.

بسته بندی صادراتی میوه کیوی

بسته بندی تمام میوه ها از جمله کیوی باید متناسب با آن میوه و بازار هدف باشد تا علاوه بر شیک بودن و زیبایی ظاهری در فروش ، از خرابی ، لهیدگی و هر نوع آسیب دیگر به میوه جلوگیری کند. کیوی معمولا در سبد های کوچک تک رج به صورت ۱۲ تایی و ۱۵ تایی جهت صادرات سورت میشود. اما به صورت فله در سبد های بزرگ تر ۸ یا ۱۰ کیلویی نیز قابلیت چیدمان دارد.

برای صادرات میوه کیوی باید از کانتیر یخچالی استفاده کرد چون گرما در طول مسیر، باعث نرم شدن کیوی‌ها می‌شود. پیشنهاد ما این است که برای کاهش احتمال خرابی در مسیر کشور مقصد، از ساشه های جاذب اتیلن استفاده شود.

واژه های کلیدی بلاگ: ساشه جاذب اتیلن، میوه کیوی، صادرات کیوی، نرم و رسیده شدن، گاز اتیلن، ساشه Stay Fresh

صادرات دانش محور با محصولات Stay Fresh

برای دریافت مشاوره و خرید محصول جاذب اتیلن با قیمت و کیفیت استثنایی جهت رشد صادرات میوه و تره بار و گل شاخه بریده، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

جاذب اتیلن برای گیلاس

صادرات و بسته بندی گیلاس ایران

صادرات و بسته‌بندی گیلاس ایران گیلاس یکی از چندین میوه های صادراتی کشور ایران می‌باشد. گیلاس میوه ای تابستانه، هسته دار، گرد و کوچکی است