صادرات و بسته‌بندی گیلاس ایران

گیلاس یکی از چندین میوه های صادراتی کشور ایران می‌باشد.

گیلاس میوه ای تابستانه، هسته دار، گرد و کوچکی است که به طور قابل توجهی از آلبالو بزرگ‌تر است و دارای انواع مختلفی‌ست. 

معروف‌ ترین گونه‌ های آن عبارتند از:

  1. نوع سفید (اصفهان و همدان)
  2. نوع فرنگی
  3. نوع سیاه (مشهد، کرج، شبستر و قزوین)
  4. نوع قرمز (ارومیه و کرج)
جاذب اتیلن برای گیلاس

میوه‌ی گیلاس جدای مزه‌ی فوق‌العاده و خوش‌مزه‌اش، منبع مواد مغذی و ویتامین ها است و برخی معتقدند که قابلیت چربی سوزی نیز دارد.

همچنین سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات ضدالتهاب بوده و در پیشگیری و درمان نقرس مفید است. به علاوه، گیلاس، یکی از معدود میوه‌های حاوی ملاتونین است که می‌تواند به درمان بی خوابی کمک کند؛ از این رو به عنوان یک منبع دارویی مفید نیز شمرده می‌شود. از این رو میوه گیلاس طرفدار و خواهان زیادی در سطح بازار داخلی و خارجی دارد.

گیلاس تکدانه صادراتی

صادرات گیلاس با توجه به محبوبیت این میوه در جهان سود آوری زیادی به همراه دارد.

خوشبختانه ایران در تولید ارقام مختلف این میوه که در نواحی مختلف آن پراکنده است، جزو سومین کشور در جهان می باشد که توانسته گونه‌های مختلفی از این میوه را به بازارهای بین المللی معرفی کند.

ایران از دید واقعیت آمارها جزو بزرگترین کشورهای موفق در صادرات میوه گیلاس می باشد که در کنار سایر کشورهای تولیدکننده، معروفیت زیادی دارد.

در میان انواع گیلاس های موجود در ایران، گیلاس تکدانه مشتری خارجی بیشتری دارد.

ویژگی گیلاس تکدانه:

  • دارای گوشت فراوانی است.
  • رنگ پوستش قرمز تیره و رنگ گوشتش قرمز روشن تر است.
  • ظاهری شبیه قلب دارد.
  • طعمی شیرین و خوشمزه دارد.
  • هسته کروی شکل و کاملا گردی دارد.
گیلاس صادراتی ایران

بسته بندی صادراتی میوه گیلاس همراه با ساشه جاذب اتیلن

گیلاس های صادراتی باغات ایران، معمولاً مستقیماً از روی درخت به انبارهای سورت و نگهداری منتقل می‌شود و در آنجا طبق سفارشات، با درجه بندی کیفی و با بسته بندی درخواست شده توسط تاجران هر کشور، آماده بارگیری می شوند.

گیلاس میوه ای نافرازگرا می‌باشد، ولی در طی دوره انبارداری پس از برداشت، اتیلن تولید می کند. به طوری که کاهش در میزان تولید گاز اتیلن به افزایش عمر پس از برداشت آن می‌انجامد. پس می‌توان با کمک یک الی دو ساشه جاذب اتیلن Stay Fresh در هر بسته‌بندی به افزایش عمر و کیفیت بار صادراتی بیفزایید.

بسته بندی باید به نحوی باشد که طی صادرات این میوه دچار آسیب و له شدگی، نشود. کشورهای مختلف سلایق متفاوتی دارند و باید بعد از شناسایی بازار هدف بسته بندی مورد نظر را اعمال کرد. در عرصه صادرات این محصول، بیشتر از جعبه کارتن گیلاس ۵ کیلویی استفاده می شود. در بعضی موارد و به ندرت از جعبه های ۸ کیلویی نیز استفاده می شود. بنابراین با بسته بندی استاندارد صادراتی و استفاده از جاذب اتیلن میتوان ماندگاری گیلاس را افزایش داد. لازم به ذکر است که افزایش طول عمر گیلاس و ماندگاری بیشتر آن در سردخانه یا کانتینرهای حمل موجب اطمینان خاطر برای صادرکنندگان این میوه باارزش می شود.  

واژه های کلیدی بلاگ: ساشه جاذب اتیلن، میوه گیلاس، صادرات گیلاس، ایران، ساشه Stay Fresh

صادرات دانش محور با محصولات Stay Fresh

برای دریافت مشاوره و خرید محصول جاذب اتیلن با قیمت و کیفیت استثنایی جهت رشد صادرات میوه و تره بار و گل شاخه بریده، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

جاذب اتیلن برای گیلاس

صادرات و بسته بندی گیلاس ایران

صادرات و بسته‌بندی گیلاس ایران گیلاس یکی از چندین میوه های صادراتی کشور ایران می‌باشد. گیلاس میوه ای تابستانه، هسته دار، گرد و کوچکی است