چرا استفاده از ساشه جاذب اتیلن برای صادرات بادمجان ضروری است؟

بادمجان یا بادنجان، یکی از میوه های پرمصرف و پرطرفدار از خانواده بادنجانیان است که در گروه سبزیجات و صیفی‌جات قرار می گیرد.

بادمجان برعکس تصور عموم، دارای ویتامین های مختلف می باشد. این صیفی جات عالی منبع سرشاری از فسفر، ناسونین، فولات، ویتامین های گروه ب، کلسیم، پتاسیم، ویتامین آ و بتا ؛ کربوهیدرات، آهن، فیبر و ویتامین سی می باشد.

بادنجان یکی از صیفی جاتی است که در تمام فصول سال در تمام مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند.

جاذب اتیلن برای بادمجان

بادنجان انواع مختلفی از جمله: زینتی، کشیده و باریک به اصطلاح قلمی، گرد و تپل یا لامپی شکل وجود دارد که در رنگ های بنفش، سیاه، سفید و زرد می‌باشد.

  • بادمجان ژاپنی (قلمی) : دارای میوه‌های دراز و باریک است که حدود ۲.۵ سانتی‌متر عرض و ۳۰ تا ۳۵ سانتی‌متر طول دارند.
  • بادنجان درشت آمریکایی (لامپی) : این نوع پا کوتاه است وعرض آن زیاد و حدود دو برابر طول میوه است.

صادرات بادمجان ایران

صادرات بادمجان یکی از معاملات پر رونق در بازارهای بین ‌المللی است که در سال های گذشته نیز برای بازار صادراتی ایران توانسته است ارز آوری خوبی داشته باشد.

بادنجان یکی از سری محصولاتی است که دارای بازار اشباع نشده می باشد و این یک امتیاز مثبت برای صادرات بادمجان از ایران محسوب می شود.

عراق، افغانستان، روسیه و گرجستان دارای بهترین پتانسیل صادراتی بادمجان هستند.

بادمجان صادراتی

شرایط برداشت و سلامت بادمجان

در هنگام برداشت محصول بادمجان، باید توجه کافی داشت تا از زخمی شدن یا ایجاد فشار بر روی محصول جلوگیری شود. به علت طولانی بودن زمان آماده شدن تا رسیدن به دست مشتری، اگر در هنگام برداشت، محصول دچار آسیب فیزیکی شود احتمال خرابی کل بار در اثر فساد باکتریایی در طول مدت زمان رسیدن به مقصد بسیار بالا می رود که باعث به وجود آمدن خسارات بسیار زیادی می شود. ایجاد فشار بر روی پوسته بادمجان باعث چروکیدگی و خرابی محصول و افت شدید قیمت آن در بازار مقصد می شود. پس هنگام بسته بندی باید مراقب بود تا از فشرده شدن بیش از حد محصولات کنار هم جلوگیری شود.

ساشه جاذب اتیلن برای بادمجان صادراتی ایران

بعد از مرحله برداشت محصول، ابتدا بادمجان ها را سورت می کنند و هر یک از بادمجان ها در یک پلاستیک قرار می دهند و سپس به صورت منظم و تک ردیفه در کارتن قرار می دهند. معمولا جهت صادرات بادمجان صادراتی از کارتن های ۵ لایه یا 6 لایه دارای مقاومت کافی در برابر رطوبت و ضربه استفاده می شود. برای افزایش ماندگاری بادمجان صادراتی و حفظ کیفیت بادمجان استفاده از جاذب اتیلن ضروری است که در زیر به آن میپردازیم.

بادمجان جز صیفی‌جاتی است که از خود اتیلن تولید می‌کند. این محصول حساسیت متوسط تا بالایی به وجود اتیلن در محیط خارجی دارند. افتادن کاسه گل و افزایش زوال خصوصا قهوه ای شدن محصول از مشکلاتی است که در صورت تماس بادنجان با بیش از 1ppm اتیلن در طول حمل و نقل در کانتینر یا انبار رخ می دهد.

مشتریان خارجی به سمت خرید محصولات مرغوب تر و تازه گرایش دارند، پس استفاده از بسته‌بندی اصولی و همچنین ساشه های جاذب اتیلن مخصوص بادمجان باعث می‌شود محصولی که ارائه می‌دهید کیفیت بهتری داشته باشد و طول مدت ماندگاری بادمجان افزایش پیدا کند.

اثر ساشه جاذب اتیلن بر بادمجان - بادنجان

با استفاده ساشه جاذب اتیلن Stay Fresh در کنار بادمجان می‌توانید اثر گاز اتیلن را جبران کنید. چرا که همانطور که گفته شد بادنجان بسیار به غلظت های بالای اتیلن حساس است و دچار فساد خواهد شد.

واژه های کلیدی بلاگ: ساشه جاذب اتیلن، صیفی جات، صادرات بادمجان، گاز اتیلن، ساشه Stay Fresh

صادرات دانش محور با محصولات Stay Fresh

برای دریافت مشاوره و خرید محصول جاذب اتیلن با قیمت و کیفیت استثنایی جهت رشد صادرات میوه و تره بار و گل شاخه بریده، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

جاذب اتیلن برای گیلاس

صادرات و بسته بندی گیلاس ایران

صادرات و بسته‌بندی گیلاس ایران گیلاس یکی از چندین میوه های صادراتی کشور ایران می‌باشد. گیلاس میوه ای تابستانه، هسته دار، گرد و کوچکی است